Sunday, December 05, 2010

6. december

Jeg vil nok også noget få;
jeg må jo ud i gangen gå,
når hun skal til at strikke.
Derude er der rigt'nok koldt;
men når jeg spiller med min bold,
så mærker jeg det ikke.


For når man spiller med sin bold og med de andre kommer man åbenbart sporenstrengs i den syvende himmel.

Se, det er jo noget, jeg aldrig har kunnet tage del i. Jeg siger ikke forstå, for jeg kan jo se, hvad fodbold kan. Hver gang børn er sammen, i hvert fald hver gang vores børn er sammen med andre, er det blevet naturligt for dem at sparke bold.
 
Posted by Picasa
I sommerferien med Robert og August og Bjørn, hvis storebror Lasse også er meget glad for bold, og derfor ikke var med i Stevns-sommerhusets have i år.

Efter sommerferien begyndte Clement så til foot som fodbold hedder på daglig fransk sammen med sin bedste ven fra sidste år, Eliot.

 
Posted by Picasa
Planen var at de så fortsat kunne ses en gang om ugen. Det viste sig at en hel stribe drenge fra Verzy går i samme klub, så at Clement på den måde ser en større del af sit gamle miljø onsdag eftermiddag til træning og lørdag eftermiddag til kamp.

For både ham og Eliot er fodboldverdenen fantastisk dejlig og spændende.

I skolen er fodbold også Clement foretrukne aktivitet i frikvartererne, og det er derigennem at han har lært en del især drenge at kende fra andre klasser og niveauer.

 
Posted by Picasa
Også Eva er glad for bold, og går nu til fodboldtræning sammen med en flok kammerater fra sidste år. Når der er kamp om lørdagen må hun dog stadig nøjes med at spille på sidelinjen med papa. Dog iført korrekt udstyr naturligvis.

Når børn mødes her i huset, er fodbold også en naturlig aktivitet.

Da vi den første søndag i advent havde besøg af blandt andre vores venner fra den sydlige ende af Champagne: Marlene med Anna, Christophe, Antoni og Zachary bestod en god del af dagen også i at sparke bold i vores godt nok ret lille gård.

 
Posted by Picasa
 
Posted by Picasa
 
Posted by Picasa
Jeg kan med andre ord godt se det: Fodbold samler på en måde ikke mange andre aktiviteter formår. Det er blot ikke min foretrukne aktivitet. Min datters indstilling er helt modsat.

Hendes lykke blev simpelthen gjort, da vi arvede tre sæt fodboldtøj fra Oscar i Taissy: Vist var det egentlig til Clement, men det er Eva, der har sovet i det lige siden.

Nu er det store aftenshow at vælge mellem Olympique Lyon, dansk landshold eller Taissy og hun rådede i forvejen over Brasilien, Olympique Marseille og fransk landshold. Eva har med andre ord bestemt sine kvindelige sider, de kommer bare til udtryk på en lidt anden måde end hos de fleste andre.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home